maandag 24 juni 2013

KINDERWENS CHECKLIST. Wil ik wel / geen kind? Overzichtelijk en gestructureerd, geef punten.


Waarom wil jij wel nu een kind en waarom hij niet? Of andersom. Doe samen deze test. Geef bij iedere vraag aan of en in welke mate dit voor jou geldt. Gebruik de cijfers van 1 tot en met 5 om te zien welke zaken zwaarder wegen. 

Op deze manier kan je het kort en concreet hebben over je kinderwens.

KINDERWENS CHECKLIST

VOOR
- oerdrift, weet instinctief zeker dat ik dit wil
- Verwondering door nieuw leven te maken en mee te maken
- Verandering van begrip tijd
- Puurheid van een kind van nabij meemaken
- Ik hou het familieleven en van kinderen in het bijzonder
- Ik kan een kind onderhouden en voorzien
- Ik krijg er spijt van als ik geen kind krijg
- Ik ben toe aan een volgende fase in mijn leven, rustiger en verantwoordelijkheid
- Ik wil het leven graag vanuit een prille blik bekijken
- In mijn omgeving sluit het ouderschap aan, vrienden hebben ook kinderen
- Ik hecht waarde aan de idee van doorgegeven genen
- Een kind is een zinvolle verrijking van mijn leven (anders dan materie, geld of werk)
- Zou het moederschap / vaderschap als deel van mijn identiteit willen


TEGEN
- Ik kan de verantwoordelijkheid niet dragen, ben zelf nog te kinderlijk
- Ik zou mijn vrijheid missen
- Ik wil nog reizen en avonturen beleven
- Ik heb te veel zorgen over geld en carrière
- Mijn partner wil geen kinderen
- Ik heb geen goede herinneringen aan mijn eigen jeugd
- Ik heb geen zin om ouder te zijn.
- Fysiek zwaar de zwangerschap en het eerste jaar
- Minder aandacht voor eigen ontwikkeling
- Minder aandacht voor elkaar
- geen spontaniteit meer


Wat mis jij op deze checklist? Laat het mij weten, ik hoor graag van jullie 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten