woensdag 30 oktober 2013

meisjes van 40; spuiten & slikken

Hieronder een hormonaal stukje. Nu zie ik dat ik toen in de puberale "d'r is geen kont aan- fase" zat. Bovendien had ik net een twitterdiscussie gehad waaruit bleek dat het onmogelijk is om de transitie te maken van ongewenst kinderloos naar tevreden kindvrij. Waarom dan toch posten? Omdat er in deze, door angst ingegeven, tirade een kern van waarheid zit. Een hormonale kern, maar je kan er je voordeel meedoen.

PS Laat nooit vruchtbaarheidsgrafieken op mokken of muismatten drukken. Vrienden die mij een mok met een vruchtbaarheidsgrafiek geven verklaar ik subiet tot vijanden. Niet doen.




Afschuwelijk dat meisjes van 30 en meisjes van 40 blijven geloven in en hopen op romantiek! Het romantisch liefdesideaal is een construct, vast verankert in onze samenleving maar desalniettemin een construct. In de levensfase van 30 - 40 heb je niets aan romantiek.

Daar, ik kan niet anders dan het bot stellen. Als de transitie van kinderloos naar kindervrij niet bestaat, dan moeten vrije vrouwen tussen 30 en 40 een Time Out nemen. Een Time Out van hunkeren naar vrijheid, carrière of knappe knakker met bindingsangst. First things first. Leer vrouwen dan in godsnaam om moederschap realiseren binnen het fysiek gestelde 'Window of Opportunity', mogen ze vervolgens naar hartelust weer te mijmeren, mekkeren en mijmelen over de Liefde, de Prins en de Ware.

Met 30 - 40 neem ik het nog ruim, want fysiek is het 30 - 35 en met technische ingrepen (waar overigens geen kont aan is, als in mega A-romantisch geen kont aan) behoort 35 - 40 eventueel ook tot de mogelijkheden. Eventueel, vrouwen van 35 - 40, lieve uitstelmoeders. Eventueel. Er bestaat ook kans dat je de rest van je leven als ongewenst kinderloos slijt. Een gerede kans dus dat je verzuurd raakt, verdort en eenzaam in een hoekje crepeert met spijt om alles. Oke, oke, overreacting hier, maar ik zit in het 'geen kont aan' IVF hormonentraject en ik sla net Tonio van A.F.T. dicht, dus dat zijn twee valide excuses.

Dus beste samenleving, hoe gaan we dat doen? Hoe zorg je ervoor dat vrouwen de romantiek opzij schuiven en op tijd hun probleem aanpakken? Een probleem dat ze niet willen zien. Het is geen wonder dat we wel scoren bij een quiz van spuiten&slikken, maar bij het zien van een vruchtbaarheidsgrafiek verbijsterd onze hand voor open mond slaan. WAT? huh? Kansen verkeken? Maar juf, ik wilde net gaan opletten. Ik was even afgeleid, door Jan, Piet, Joris en Corneel. De mannen met baarden. Ik moet nog naar festivals, shoppen en de wereld redden.

Heb je uitstelvriendinnen (zoals mijn vriendinnen mij hadden) dan laat ze deze plaatjes nog maar eens zien. Of beter nog kies een mooie grafiek uit en laat die op mok, map of muismat drukken.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten