woensdag 6 november 2013

Verlanglijstje: 1. zwarte meneer





Weg met de sletvrees. Ik beken; ik ben zo'n hoogopgeleid pips tutje in de randstad met een verlanglijstje op seksgebied. De zwarte man stond geruime tijd met stip op 1. Ik vond Gilly (Gillian meldde de tatoeage op z'n arm) tijdens mijn omzwervingen over de wallen. In coffeeshop de Jolly Joker. Het was een mooie, vrolijke rastaman die me trakteerde op fijne uitspraken: "Ik Lus Je", zwoele danspassen in nachtcafe De Buurvrouw en bijzondere bevredigingsballetjes: "Boegroe".

Het meest bijzonder voor mij was echter zijn verfrissende repliek op mijn kinderwens verhaal.

Wat zei deze mooie zwarte Surinaamse man op mijn vraag, zou jij papa willen worden?
- Ai no spang Dushi
- Ik maak mooie kindjes hoor, kijk maar. (foto's van prachtige kindjes)
- Hoe meer mooie kindjes, hoe beter. Mi taigi
- Vrouw blij, iedereen blij. Toch
- La me m'n ding doen
- Je gaat een prima moeder zijn, alle vrouwen zijn prima moeders
- Ik lus je, laten we oefenen mi gudu
- Relax, als je moeilijk doet ga ik weg
- Ik ben de vader van je kind. Niet de oppas 
- Als ik de papa van je kindjes word, kan je me dan ff 50 euro lenen?

Verfrissend want als ik dezelfde vraag stel aan pipse mannen, krijg ik deze antwoorden: 
- AAAAAAAAAAAArch zwanger, nee bedankt 
- weg vrijheid, voor altijd weg
- ontplofte egel, zegt die term je iets?
- weg nachtrust, zonder dat daar seks voor in de plaats komt
- als het tussen ons misgaat moet ik m'n leven lang nog met je dealen
- als het tussen ons misgaat moet ik m'n leven lang betalen
- alles voor het kind, en ik kom op de tweede plaats
- kind kost geld, dat moet ik allemaal bij elkaar verdienen
- jij wordt onuitstaanbaar hormonaal, zonder dat daar seks voor in de plaats komt
- ik ben zelf nog een kind, can't handle de verantwoordelijkheid

Het is niets geworden, ik ben er te schijterig voor. Da sisters die ik tref tijdens mijn omzwervingen in Reigersbos (A'dam Zuid Oost) hebben onderling een goed functionerend sociaal stelsel. Het maakt niet uit wiens kind het is: van jou, van je buurvrouw, van een ver familielid, toevallige voorbijganger; je voedt ze allemaal op. Daar kan de grachtengordel nog iets van leren.

It takes a village to raise a child. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten