woensdag 27 november 2013

Internetdaten? To like, or not to like in de realiteit.


wandelend computerke in 't Krabbegat 
Alle vrouwen van boven de vijfendertig zijn jagende amazones. Ze jagen, bekijken hun prooi vluchtig en galopperen door, het is nooit goed genoeg. Dateus Internetia Anonimus
De verbolgen reactie op een email waarin ik liet weten geen tweede date te willen. Hij heeft weinig incasseringsvermogen maar ook een punt. Ik internetdate zoals ik muziek luister op spotify. Waar heb ik zin in? Dit. Of dit. Of deze. Nee die. Wacht dat wil ik. 

Dieptepunt date Gilles. De gladjakker uit Amsterdam; ziet er aan de buitenkant goed uit, maar in z’n bovenkamer is het een puinhoop. Dames hoedt je voor heren zoals Gilles! (ik noem hem zo omdat hij zichzelf zo voorstelt) Toeval wil dat ik ten tijde van die date in een alcoholloze periode zat. We spraken af bij Diep. Aanvankelijk was ik onder de indruk. Wat een aantrekkelijke knul. Twee uur later was ik weer onder de indruk. Wat een afgrijselijke lul.

Waar een wil is, is Gilles: ‘Ik kan feitelijk drie keer in de week neuken. Oudere vrouwen zijn desperaat en als je eruit ziet zoals ik lukt dat vrijwel altijd.’

Mijn gedachte: 'Feitelijk is Gilles te goedkoop om te betalen voor seks en te getroebleerd voor menselijke interactie.'

Zelf date ik met laffe en wisselende overtuiging. Soms om te willisgillis-en, soms op zoek naar avontuur of op de vlucht voor mezelf, altijd met de hoop op de ware liefde a.k.a een gezin. Ik heb twee opinies over internet daten:

Halleluja internetdaten! Kans op
Ware liefde. Was van de week nog eten bij internetdates die nu 2 kids hebben.
Vergroten netwerk. Ik maak eens wat mee, kom nog eens ergens, ontmoet nog eens iemand. 
Neuken. Ik kan naar de Weber, of een willekeurig andere nachtkroeg; ik kan ook internetdaten, scheelt in de kater en pecunia. 

Pleurt op met je internetdaten!
Kost tijd. Had ook met goede vrienden aan de bar kunnen hangen, dansje doen of die cursus Chinees. 
Kost energie. Vierkante computerogen, scherm en profielen verslaving. Bovendien kan ik die profielen niet naar waarde schatten. Ik heb maanden gehad met een jongen wiens profiel ik niets vond, maar in de realiteit woest aantrekkelijk.  
Betalen voor romantiek?! Ik ben verdomme niet desperaat. 

Toegegeven ik schurkte wel eens tegen desperaat aan, vooral toen ik nog geen duidelijk doel had. Ik internetdate als een ongeleid projectiel. Gaande weg werd ik wel beter, hierbij mijn opgedane kennis: 

1 Spreek af om een half uur koffie of thee te drinken. Drink daadwerkelijk koffie, thee of limonade. 
2 Ben je Brabo of Limbo? Hou op met internetdaten, zet carnaval in de agenda. Vier vastenavond met daglicht. Ben je geen Brabo of Limbo, zorg dan dat je vrienden hebt in Bergen op Zoom, Den Bosch of Maastricht. Gouwe tip!
3 Spreek af in een neutrale tent, waar je verder nooit komt.
4 Laat de afspraak een half uur, max een uur, duren. Zorg dat je een aansluitende afspraak hebt.
5 Vink aan op je profiel alleen reageren met kinderwens. Da's een vakje. Jezelf voorliegen kan tot maximaal 36 jaar. Daarna beter sterke kop koffie zetten en goed ruiken.
6 Neem jezelf serieus, in de plaats van jezelf serieus te laten nemen.
7 Even goed masturberen voor vertrek. Krijg je mooi glanzend haar van. 
8 Kijk naar potentiele papa capaciteiten, in de plaats van 'daar zou ik het best op kunnen'.
9 Don't mention kinderen. Better idea to mention the war and Germans. Mention the war once and I think you'll get away with it. Mention kinderen too soon once and he'll get away. 
10 Repeteer met een vriendin jouw antwoord op een eventuele kinderwens vraag.*

*Mysterieus, begeerlijk en zen overkomen? Alleen kinderwens bespreken als hij het ter sprake brengt. Zeg: Het houdt me wel bezig, maar ik vind dat is iets om te bespreken mochten we elkaar beter leren kennen. Hoeveel kinderen hebben jouw ouders? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten